Vasaras skola 2025
8. un 9. augustā norisinājās jau otrā Vasaras skola, ko organizēja LFA "Jauno profesionāļu un studentu tīkls (JPST)" sadarbībā ar Nacionālo rehabilitācijas centru “Vaivari” un LFA apakšgrupu "Fizioterapija pediatrijā".
Divu dienu garumā pasākumā pulcējās gan fizioterapijas studenti, gan jaunie profesionāļi, lai paplašinātu savas zināšanas, gūtu iedvesmu un veidotu jaunas draudzības.
Šī gada tēma “Darbs ar bērniem fizioterapijā” apvienoja teorētiskās lekcijas ar praktiskām meistarklasēm, ko caurvija jautrība un smiekli, ļaujot iepazīt dažādas pieejas darbā ar mazākajiem pacientiem.
Pirmo dienu atklāja Marta Marija Maltisova (LFA JPST aktīvs) un Kristīne Matuka (LFA valdes priekšsēdētāja), uzrunājot dalībniekus ar iedvesmojošiem vārdiem.
Pirmajā ziņojumā fizioterapeite Solvita Ķerve iepazīstināja dalībniekus Neiroattīstošās terapijas principiem (Neurodevelopmental treatment NDT) un terapeitisko handlingu bērniem ar funkcionāliem traucējumiem.
Turpinājumā fizioterapeite Agnese Krētaine stāstīja par pirmsskolas vecuma bērnu kustību prasmju attīstību, ziņojumā “No patstāvīgas staigāšanas līdz specifiskajām kustību prasmēm pirmsskolas vecumā”.
Vēlāk, praktiskajās meistarklasēs pie Solvitas Ķerves un Agneses Krētaines, dalībnieki nostiprināja teorētiskās zināšanas, izmēģinot NDT principus viens uz otra un diskutējot par bērnu kustību prasmju attīstību.
Pēc pusdienu pārtraukuma ārste-psihoterapeite Lelde Smilte-Breča dalījās zināšanās par bērna psihoemocionālās attīstības posmiem un to nozīmi fizioterapeita praksē. Īpašu uzmanību viņa pievērsa tam, kā fizioterapeits var atpazīt bērna emocionālās izpausmes un atbilstoši reaģēt, radot drošu un uzticamu vidi, kas veicina bērna aktīvu iesaisti terapijā.
Pirmās dienas izskaņā ergoterapeite dalījās pieredzē par sadarbību ar bērniem ar psihiskās veselības traucējumiem, sniedzot praktiskus padomus un iedvesmojot būt radošiem darbā ar mazākajiem pacientiem.
Otrās dienas atklāšanā fizioterapeits Didzis Rozenbergs sniedza ziņojumu par uzvedības regulēšanu un prasmju apgūšanu bērniem ar attīstības traucējumiem.
Pēc teorētiskās daļas sekoja praktiska meistarklase, ko vadīja fizioterapeite Inga Krūmiņa un Didzis Rozenbergs. Dalībnieki lomu spēlēs izspēlēja dažādas situācijas, trenējot sadarbības prasmes un spēju piemēroti reaģēt.
Vienlaikus norisinājās meistarklase pie fizioterapeites Rūtas Kalnmeieres par robottehnoloģiju izmantošanu rehabilitācijā bērniem, kur dalībnieki varēja tās praktiski izmēģināt un izaicināt sevi dažādos uzdevumos.
Tuvojoties otrās dienas noslēgumam, mūzikas terapeite Mirdza Liepiņa jautrā gaisotnē iepazīstināja dalībniekus ar mūzikas terapijas iespējām, ļaujot praktiski izmēģināt dažādus instrumentus un to pielietojumu terapijā.
Vasaras skolas 2025 izskaņā JPST aktīvs aicināja dalībniekus dalīties iespaidos par piedzīvoto šajā Vasaras skolā un iepazīt JPST aktīva komandas darbību, vienlaikus aicinot interesentus pievienoties draudzīgajai komandai, lai nākotnē kopā veidotu jaunus pasākumus.
LFA Jauno profesionāļu un studentu tīkls no sirds pateicas visiem ziņotajiem, LFA apakšgrupai "Fizioterapija pediatrijā", Nacionālajam rehabilitācijas centram “Vaivari” un visiem dalībniekiem par divām vērtīgām un atziņu pilnām dienām!
Ja vēlies redzēt vairāk foršu mirkļu no Vasaras skolas 2025 – dodies uz mūsu Instagram @lfa_jpst un atver Highlight sadaļu!
Uz tikšanos nākamajā pasākumā! :)